sobota, 20. marec 2010

Matrjoška

Že od nekdaj so mi všeč matrjoške oz. babuške. Iz otroštva se jih spominjam z obiskov pri nekih družinskih prijateljih kako sem jih občudovala, sploh njihovo sestavo od najmanjše do največje.
Moja želja je obiskati Rusijo. Mrzle dežele mi vzbujajo neko nenavadno vznemirjenje, občudovanje.

Izvor matrjoške ni znan. Menda naj bi v Rusijo prišla iz Japonske v 19.stoletju, po zgledu igrače iz sedmih delov, ki naj bi prinašale srečo.
Neizpodbitno dejstvo pa je, da se je matrjoška zasidrala v rusko kulturo in postala najbolj znamenita ruska atrakcija. Najpogostejše rusko ime je bilo Matrjona, ki v latinskem izvoru pomeni mati. Tako matrjoške simbolizirajo podobo matere dobrega zdravja z veliko otrok, plodnost, ženske sreče in družinskega blagostanja. Izdelane so iz lipovega ali brezovega lesa, od najmanjše proti največji. Poslikane so z motivi ruskih ljudskih izročil, pravljic, znamenitosti in je sinonim za ohranjevanje ruske kulture.

Dokler ne obiščem dežele velikih rek in ledu bom z največjim užitkom pila čaj z nove skodelice, v katero sem se zaljubila na prvi pogled.



2 komentarja:

Pina pravi ...

Prav zanimivo se mi zdi, da babušk sama nikoli nisem marala. To je tako kot z glasbo - imaš jo rad ali pa ne...

Kačja pastirica pravi ...

Verjamem, res so specifične. Ali jih takoj vzljubiš ali pa so ti od samega začetka zoprne.