nedelja, 12. februar 2012

Simbolika skrbnega starševstva

V navadi je, da partner in starši podarijo nekaj simboličnega za rojstvo otroka mamici. Želela sem nekaj unikatnega, z močnim simbolnim pomenom in se tako odločila za lastovko v obliki obeska, ki smo ga po moji predlogi dali v izdelavo zlatarju. Ta kos nakita je sedaj le moj, unikaten, graviran z začetnicami naših treh imen, ki skupaj tvorijo vzdevek I. imena iz otroštva - kar smo ugotovili šele kasneje.

V antiki so hvalili lastovičine sposobnosti, da gradijo varna in trdna gnezda svojim mladičem. Grki so imeli lastovko za simbol starševske skrbnosti, ker so mehko postiljale svojim mladičem gnezda s perjem, dlakami, ovčjo volno. Prav tako so vedno čistila gnezda in navajale mladičke, da ritko pomolijo čez rob gnezda.
Veljale so tudi za simbol pravičnosti, saj so hrano enakomerno razdeljevale med svoje mladiče in jim tako privzgajale čut za pravičnost.

Zelo lep se mi zdi tudi simbol lastovke kot čiste duše, ki ne išče zemeljskih dobrin, temveč stremi za nebeškim blagrom. Menda je tako hitra, da je ne more ujeti nobena ujeda in tako se je prijela misel, da tisti, ki imajo čisto srce, nikoli ne postanejo plen hudiča.

Bogata simbolika me je torej prepričala, da nosim okoli vratu lstovko, sploh pa so lastovke ene izmed mojih najlepšh ptic - vlivajo upanje, prebujenje, srečo ... in zdi se mi, da jih prav vsi nestrpno pričakujemo vsako pomlad.


1 komentar:

Pina pravi ...

Zelo lepo! :)
O ja, lastovke pridejo kmalu, če bo kaj lepega vremena, že čez dober mesec. To, da jih ne more ujeti nobena ujeda, seveda ni res, res pa je, da niso prav lahek plen. Iz toplih krajev, kjer preživijo zimo, se jih k nam vrne le približno petina. Zato smo jih lahko toliko bolj veseli. A niti predstavljati si ne moreš škode, ki jo ljudje delajo tem pticam...