sreda, 28. oktober 2009

Osebni vonj

Zgodovina dišav sega v pradavnino, ko je pračlovek ugotovil, da določene snovi, kot so les in smola na ognju dišijo ter jih je namenil daritvi bogovom. Moderna parfumerija je stara nekje 100 let, nanjo pa je vplivala predvsem organska kemija, ki je omogočila sintezo aromatičnih spojin.

Svoj prvi parfum sem kupila v prvem letniku fakultete. Že takrat sem potrebovala dva dni, da sem se odločila katerega. Poskusila sem samo nekaj vonjev in izbrala tistega, ki mi je na koži ostal všeč dlje časa. Še danes zato ne kupim parfuma isti dan, vedno naslednjega.
Vonj parfuma se mi zdi zelo osebna stvar, zato tudi ne maram, da mi kdo podari parfum. Od vseh parfumov, ki sem jih dobila v dar, in teh je bilo kar precej, mi je bil všeč samo eden. Parfum na lističu ali na nekom drugem nikoli ni isti vonju na tvoji koži. Nikakor pa ne morem dati nase vonja, ki mi ni všeč. Zato si najraje kupujem parfume sama. Že nekaj let uporabljam enake vrste parfumov, ker se jih še nisem naveličala. Nekako so postali že tradicionalni.

Parfumi sestojijo iz treh osnovnih enot eteričnih olj, zgornjih, srednjih ter osnovnih. Te kategorije določajo, kako dolgo traja, da eterična olja izhlapijo. Zgornje note dajo prvi vtis dišave, srednje note zaznavajo vonj dlje časa, osnovne note pa najdlje, v katerih je eterična olja tudi najlažje spoznati. Pomembno je, da hlapne sestavine zgornjih not počasi prehajajo v vonjave srednjih ter osnovnih.
Da imam tri najljubše parfume, so zaslužne dišave mandarine, črnega ribeza, vanilije in sandalovine. To je le nekaj sestavin, ki so mi ljube tudi v drugih kozmetičnih izdelkih.

Vonj naj bi povedal več kot besede, pravijo mnogi raziskovalci. Zanimivo je prebirati njihove domneve in odkritja. Vsekakor drži, da so vonjave dediščina davnih časov, ko so jih naši predniki uporabljali za prepoznavanje pripadnikov svoje rodovne skupnosti, pa tudi za oddajanje spolnih signalov. Najbrž ni naključje, da si tudi partnerje izbiramo na podlagi vonja, čeprav nezavedno. Seveda nimajo parfumi tukaj nobene veze, kajti ljudje naj bi se privlačili na podlagi feromonov, ki jih proizvaja in oddaja naše telo. To bo najbrž to, ko mi I. reče, kadar nisem naparfumirana: dišiš.



2 komentarja:

Pina pravi ...

Si brala knjigo Parfum? Meni je bila zelo všeč; pred dolgimi leti sem jo prebrala na en mah. Sicer pa parfumov nikoli ne uporabljam, rada imam, da dišim po sebi. ;)

Kačja pastirica pravi ...

Nisem brala, sem pa slišala zanjo, in tudi za film. Oh, jaz bi pa lahko zapravljala za knjige in naravno kozmetiko na veliko, pa se ne bi nikoli naveličala.
Hej, pa si le z nami danes :-)