petek, 25. september 2009

Orientalski ples

Orientalski ples je tradicionalno povezan z religijo, erotiko in kultom plodnosti ter rodnosti. Ženske so se zbrale okrog porodnice in z medeničnim gibanjem vzpodbujale žensko, ki je rojevala. To je bil njihov izraz solidarnosti, prispevek vseh žensk, ki nosijo isto usodo rojevanja človeške vrste. Glede na to, da so si ženske utrjevale svoje medenične in trebušne mišice pri različnih obredih in dogodkih, so bile fizično izredno dobro pripravljene na porod.

V Egiptu je bil ples vedno zelo pomemben del kulturnega življenja. Korenine egipčanskega plesa, t.i. raqs sharki (»vzhodnjaški ples«) prav tako najdemo v rodnostno-plodnih obredih. Ples se je rojeval v templjih in v ženskih telesih. V času faraonov so svečenice duhovnice vrtele svoja telesa in valovile s trebuhi, da bi jih obsedla boginja ljubezni, plesa, glasbe in plodnosti Hator.

Morda je trebušni ples pravzaprav napačno poimenovanje, ker so v resnici v ples bolj kot dejanski gibi trebuha vpleteni gibi celega telesa, glave, ram, rok ter prsnega koša, s posebnim poudarkom na gibih medenice in bokov, slednja dva kot center in vir plodnosti. Še dandanes je običaj, da se mladoporočenca slikata z rokami položenimi na trebuhu neveste, kar nakazuje na stare kulte plodnosti. Senzualni, gladko drseči gibi, ki se izmenjujejo s tresočimi in odrezanimi gibi pa so pravzaprav ples mišic in ne korakov, kot so navadno na zahodu.

Želja po znanju orientalskega plesa me je navdihnila neko poletje, ko sem imela precej težav s hrbtenico. Plavanje, ki sem ga redno izvajala skozi leto je bil pravi balzam za hrbtenico. Ob jutrih je bil bazen prazen in sem skorajda sama uživala v razgibavanju, ko pa sem nastopila redno službo, pa to ni bilo več mogoče. Plavanje ob večerih je bila prava katastrofa, ker je bil bazen preveč natrpan in nikakor nisem mogla izvajati hrbtnega plavanja. Tako sem začela razmišljati o drugih oblikah vadbe. Trajalo je natanko 2 leti, da sem si opogumila in prvič zaplesala v ritmu orientalskega plesa. Tehnično je zelo zahteven in naporen, toda v meni je precej volje in navdušenja, zato že komaj čakam prihodnje vaje.

    

Ni komentarjev: